Silne uwierzytelnianie PSD2
W związku z wejściem w życie Dyrektywy PSD2 od 12 września nastąpi dużo zmian w Bankowości Elektronicznej:
Silne uwierzytelnianie klienci indywidualni
- Podczas pierwszego logowania konieczne będzie podanie – poza identyfikatorem i hasłem – dodatkowego hasła SMS wysłanego przez Bank na telefon Klienta.
- Logowanie co 90 dni wymagało będzie poza identyfikatorem i hasłem logowania – dodatkowego hasła SMS wysłanego przez Bank na telefon Klienta.
- Udostępniona zostanie aplikacja mobilna „Nasz Bank” (do pobrania w sklepach Google Play i App Store) umożliwiająca autoryzację mobilną – w tym przypadku podczas logowania konieczne będzie podanie identyfikatora i hasła oraz zatwierdzenie zlecenia logowania w aplikacji mobilnej.
- Podczas autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem:
- Autoryzacji SMS konieczne będzie podanie kodu uwierzytelnienia zdefiniowanego przez Klienta i hasła SMS wysłanego przez Bank na telefon.
- Autoryzacji mobilnej konieczne będzie podanie e-PINu (kod przypisany aplikacji mobilnej, operacja zatwierdzana w smartfonie).
Więcej informacji wraz ze zdjęciami z systemu bankowości w dokumencie: Silne uwierzytelnianie dla klienta indywidualnego (instrukcja użytkownika)
Silne uwierzytelnianie klienci instytucjonalni:
W przypadku autoryzacji za pomocą nPodpis
- Podczas pierwszego logowania – poza identyfikatorem i hasłem – pojawi się okno do wprowadzenia „Kodu z aplikacji nPodpis”.
- Logowanie co 90 dni wymagało będzie poza identyfikatorem i hasłem logowania – wprowadzenia „Kodu z aplikacji nPodpis”.
- Podczas autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem nPodpis konieczne będzie podpisanie przelewów w aplikacji nPodpis (bez zmian).
W przypadku autoryzacji za pomocą SMS
- Podczas pierwszego logowania konieczne będzie podanie – poza identyfikatorem i hasłem – dodatkowego hasła SMS wysłanego przez Bank na telefon Klienta.
- Logowanie co 90 dni wymagało będzie poza identyfikatorem i hasłem logowania – dodatkowego hasła SMS wysłanego przez Bank na telefon Klienta.
- Podczas autoryzacji dyspozycji konieczne będzie podanie kodu uwierzytelnienia zdefiniowanego przez Klienta i hasła SMS.
W przypadku Autoryzacji Mobilnej
- Podczas pierwszego logowania konieczne będzie podanie – poza identyfikatorem i hasłem – e-PINu (kod przypisany aplikacji mobilnej, operacja zatwierdzana w smartfonie).
- Logowanie co 90 dni wymagało będzie poza identyfikatorem i hasłem logowania – podanie e-PINu (kod przypisany aplikacji mobilnej, operacja zatwierdzana w smartfonie).
- Podczas autoryzacji dyspozycji konieczne będzie podanie e-PINu (kod przypisany aplikacji mobilnej, operacja zatwierdzana w smartfonie).
Więcej informacji wraz ze zdjęciami z systemu bankowości w dokumencie: Silne uwierzytelnianie dla klienta instytucjonalnego (instrukcja użytkownika)